Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Uppe sent igen

Kategori: ADIS, Emma-Karin bloggar, Skriva

Kom på för en liten stund sen att jag vill bli klar med den här boken, och att jag bara blir det om jag skriver mycket. Ta-da, surprise, det hade ni aldrig listat ut själva!
 
Jag har skrivit en del sen jullovet började, drygt 3000 ord på sex dagar. Inte jättemycket, men ändå framåt. En bit in i kapitel åtta av tio, och Sam och Alana befinner sig för tillfället i Köpenhamn.
 
Nu ska jag skriva lite till så att jag känner mig nöjd, sen läsa lite i någon av julklappsböckerna. Bilbo? (Ligger som alltid nära till hands.) Musketörerna? (Den är underbar, ser så mycket av BBC:s karaktärer i dem, det är som helt nya avsnitt.) Harry Martinson? Möjligheterna är oändliga!
 
Research är kul. Men nu är jag sugen på turkisk mat...
 
/E-K
 
 
Kommentera inlägget här: